اسلایدر

7روز تا یورو؛ 7 مربي برتر جام
هواداران چلسی

فوتبال روز دنیا برای هر بازی، یک نیمه جداگانه 45 دقیقه‌ای در اختیار این عناصر تعیین کننده قرار داده و حالا بدون شک در فوتبال تیمی به موفقیت نمی‌رسد، مگر با افکار همین مغزهای متفکر

در مدت 7 روز مانده تا آغاز مسابقات یورو2012، نام 7 مربی برتر این مسابقات را از نظر خواهیم گذراند. هرچه باشد فوتبال روز دنیا برای هر بازی، یک نیمه جداگانه 45 دقیقه‌ای در اختیار این عناصر تعیین کننده قرار داده و حالا بدون شک در فوتبال تیمی به موفقیت نمی‌رسد، مگر با افکار همین مغزهای متفکر روی نیمکت.

1-ویسنته دل بوسکه

سرمربی تیم قهرمان جهان، در حالی توانست این عنوان ارزشمند را برای ماتادورها به ارمغان بیاورد که اسپانیا با هدایت آراگونس، قهرمان یورو 2008 شده بود. ادامه روند حرکتی اسپانیا، بسیار سخت به نظر می رسید اما دل بوسکه روحیه جاه طلبی را از زمانی که مربی تیم پر افتخاری چون رئال مادرید بود به همراه داشت. او توانست همین حس را به ستارگان بی بدیل تیم قهرمان اروپا هم انتقال دهد تا گاوبازهای قهار جنوب غرب قاره سبز، جام زرین جهانی را به ویترین افتخاراتشان بیافزایند. اسپانیا همچنان مدعی اول مسابقات پیش رو نیز به شمار می آید.

 

2-یواخیم لو

او نه بازیکن نام آشنایی بود و نه مربی بزرگی. تا اینکه به عنوان دستیار، میزبان جام جهانی هجدهم را به همراه همکاران نام آشنایش (کلینزمن، بیرهوف) با ترکیبی متفاوت و نسلی جوان سوم جهان کرد. شاید سومی برای ژرمن های پر مدعا افتخاری محسوب نشود اما لو، به واقع ایده پرداز فوتبال آینده آلمان ها بود. به همین دلیل پس از انتخاب شدن به عنوان نفر اول نیمکت، رشد فوتبال آلمان ها بعد از رکود اواسط دهه نود را موجب شود. لوی 52 ساله که قرارداد فعلیش تا پایان جام جهانی 2014 برزیل تمدید هم شده می تواند رکورد 10 سال فعالیت بر روی نیمکت تیم ملی را به خود اختصاص دهد و اینگونه در دو جام جهانی پیاپی، سرمربی کشورش نیز باشد.

3-برت فان مارویک

جالب است بدانید او در حالی توانسته تیم ملی کشورش را نایب‌قهرمان جام جهانی گذشته کند که خودش به عنوان بازیکن تنها یک بازی ملی برای هلند انجام داده بود. فلسفه کاری او شباهت چندانی به توتال فوتبال هلندی ها ندارد اما این مربی 60 ساله از هوش بالایی برخوردار است و این را در تیم فاینورد به اثبات رسانده است. او توانست این باشگاه هلندی را در فصل 2002-2001 قهرمان جام یوفا (همان لیگ اروپای فعلی) کند. نقش او در رسیدن لاله های نارنجی به فینال جام جهانی نیز بسیار پر رنگ بود.

4-جووانی تراپاتونی

بیان افتخارات او حوصله بسیاری را می‌طلبد! این مربی بسیار باتجربه اولین بار در سال 1972 و در حالی که تنها 33 ساله بود سرمربی گری تیم جوانان میلان را پذیرفت. او پس از گذشت چهل سال از اولین سابقه مربیگری‌اش حالا برای دومین بار یورو را تجربه می‌کند هرچند در رده ملی هیچ گاه موفق به کسب عنوانی نشده اما کیست که بتواند توانایی‌های عمو تراپ را زیر سوال ببرد. پیرمردی که تمامی قهرمانی‌های رده باشگاهی را فتح کرده و از این حیث بی‌نظیر است.

5-دیک ادووکات

یکی از 4 مربی حاضر در یورو 2012 که هدایت تیمی جز کشورش را بر عهده دارد. این مرد هلندی با تجربه، امید روس‌ها را برای خلق شگفتی زنده نگه داشته است. البته که کار سختی دارد چرا که روسیه در دوره قبلی این مسابقات با گاس هیدینگ بزرگ به مقام سومی دست یافت. ادوکات ادامه راه این مربی بزرگ در تیم روسیه را می پیماید. از افتخارات ادوکات دستیاری رینوس میشل بزرگ در تیم ملی کشورش و انتخاب بجای او که هرچند نتوانست نتایج خوبی به همراه این تیم کسب کند. او همچنین به همراه زنیت سن پترزبورگ جام یوفا و سوپر کاپ اروپا را در سال 2008 فتح کرده است.

6-اولگ بلوخین

تنها امید میزبان کم شانس یورو12 برای صعود از گروه سختی که در آن قرار دارد تجربیات همین مربی 59 ساله است. کسی که فوتبال ملی اوکراین بهترین نتایج را با او داشته و در جام جهانی 2006 توانسته با هدایت او به جمع هشت تیم برتر راه یابد. تیم آماده اوکراین در آن بازی ها به وسیله ایتالیایی حذف شد که در نهایت قهرمان جام لقب گرفت. کار بلوخین برای تکرار چنین افتخاری برای کشورش فوق العاده سخت است و تا حدودی غیر ممکن به نظر می رسد. باید دید او در خانه چه خواهد کرد.

7-لورن بلان

مربی جوان خروس‌ها که در دومین سال مربیگریش توانست با بردو هر سه جام داخلی فرانسه را فتح کند با 46 سال سن از مربیان آینده دار اروپا به حساب می آید. وی که پس از جام جهانی کابوس وار هدایت تیم ملی کشورش، فرانسه را پذیرفت به خوبی توانسته در تیم تغییرات تاکتیک مثبتی ایجاد کند و به واسطه همین شجاعت و نبوغ است که با این تجربه کم به عنوان مربی در زمره مربیان پر خواهان دنیای فوتبال قرار گرفته است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: جمعه 12 خرداد 1391برچسب:7روز تا یورو؛ 7 مربي برتر جام,یورو 2012,
ارسال توسط مصطفی بختیاری